Kaiser i Sultan: Berlinsko-bagdadska i Hidžaska željeznica


Zbornik radova sa naučnog skupa temu: „Kaiser i Sultan: berlinsko-bagdadska i Hidžaska željeznica“, na bosanskom i engleskom jeziku .
360,75 дин.

2014. godina je u Sarajevu bila značajna po obilježavanju 100. godišnjice atentata na prestolonasljednika Franza Ferdinanda i njegovu suprugu Sophiu, odnosno početka Prvog svjetskog rata. Uoči Prvog svjetskog rata željeznica je bila jedna od ključnih indikatora ekonomske, industrijske, ali i političke moći jedne države. Velesile Njemačka, Engleska i Francuska su se natjecale u izgradnji željeznice na teritoriji Osmanskog carstva radi eksploatacije i transporta prirodnih resursa, povezivanja Evrope s Bliskim istokom i Azijom, kao i zauzimanja teritorijalnih pozicija u već značajno oslabljenom Osmanskom carstvu.

Rusko carstvo je oduvijek težilo utjecaju na jugoistočnu Evropu i tražilo pristup toplijim vodama na jugu (Crno more, Sredozemno more, Perzijski zaljev), gdje se prostiralo Osmansko carstvo. Njemački kaiser Wilhelm II uspio je da uspostavi jake veze sa sultanom Abdulhamidom i dogovara izgradnju željeznice od Berlina do Bagdada. A Sultan, nastojeći da ojača svoju lidersku poziciju među muslimanima, najavljuje izgradnju jednog kraka te berlinsko-bagdadske željeznice koja bi išla od Damaska do Mekke preko Hidžaza, jedne od najtežih dionica za hadžije. Hidžaska željeznica je trebala biti izgrađena i finansirana od strane muslimana iz čitavog svijeta, uključujući i Bošnjake.

Oznake proizvoda